۲۷ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۵۹

رییس کمیسیون هنر و معماری:

آخرین وضعیت تصویب سندهای بالادستی هنر/ تناقض‌ها رفع می‌شود

آخرین وضعیت تصویب سندهای بالادستی هنر/ تناقض‌ها رفع می‌شود

رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نبود سندهای بالادستی در زمینه موسیقی، از تدوین سند موسیقی، سینما و معماری خبر داد و اعلام کرد این کمیسیون به خلاهای عرصه هنر می پردازد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه كميسيون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با دو عضو اين شورا با بررسی مسایل هنری برگزار شد. در اين جلسه كه با حضور حجت الاسلام والمسلمين سيد عليرضا صدر حسينی و حجت الاسلام احمد واعظی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اعضای كميسيون هنر و معماری نظرات و پيشنهادهای خود را درباره مسایل هنری بيان كردند.

هماهنگی در نهادهای هنری با تصویب سندهای جامع هنری

حجت الاسلام والمسلمين سيد عليرضا صدر حسينی در اين جلسه گفت: ضرورت دارد كه دولت از حضور بخش خصوصی در توليد محصولات هنری حمایت بیشتری داشته باشد. البته دولت با دغدغه های ارزشی در مواردی به توليد آثار هنری وارد شده است.

وی با اشاره به فعاليت های كميسيون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: تشكيل كميسيون با حضور افراد هنری با تجربه و متخصص با ارزش است و اميدواريم سندها و سياست های هنری در اين كميسيون تدوين شود و در دستور كار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گيرد و شورا نيز با حمايت از كميسيون به نهايی شدن سياست ها و سندهای هنري كمك كند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تدوين سندهای جامع و قوی در كيسيون هنر و معماری و ارائه آنها به شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصويب در شورا می تواند هماهنگی را در نهادهای هنری ايجاد كند و لازم است تدوين سندهای اصلی به عنوان محور و پايه در اولويت قرار گيرد.

پیوند هنر با اقتصاد منجر به درآمدزایی هنری می شود

حجت الاسلام احمد واعظی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رييس دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم نيز در اين جلسه با تاكيد بر اهميت اقتصاد هنر گفت: اقتصاد هنر از مسايل مهم امروز در حوزه هنر است كه ضرورت دارد در سندهای هنری به آن توجه شود. هنر اگر با اقتصاد پيوند پيدا كند به درآمدزايی می رسد.

وی با تاكيد بر اجرای سندهایی كه از سوی كميسيون هنر و معماری شورای عالی انقلاب تدوين و در شورا تصويب می شود، اظهار کرد: اگر ذائقه هنر اصيل را در نسل جوان تثبيت نكنيم به جريان های ديگر گرايش پيدا می كنند و لازم است سندهای هنر به موضوع هنر در آموزش و پرورش و هنر نوجوانان توجه جدی شود.

تشکیل کمیسیون هنر و معماری پاسخی به نیازهای هنر در شورای عالی انقلاب فرهنگی است

محمدحسين ايمانی خوشخو، رييس كميسيون هنر و معماری نیز در این جلسه بیان کرد:  فلسفه تشکیل کمیسیون هنر و معماری، خلا و نیازی بود که در حوزه هنر در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود داشت. با توجه به تاثيرات فراوان هنر تلاش می شود هنر در اسناد بالادستی مورد توجه بيشتر قرار گيرد و كميسيون هنر و معماری با حضور اعضايی كه سابقه های هنری و فرهنگی دارند، تلاش می كند از جايگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی به خلاها و نيازهای عرصه هنر بپردازد.

رييس كميسيون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: کمیسیون هنر و معماری در آغاز راه تلاش دارد با تدوین اسنادی، نهادهای فرهنگی و هنری را به هم نزدیک کند. زیرا با توجه به مشكلات فراوان عرصه هنر یکی از مشکلات اصلی حوزه هنر این است که نهادهای هنری با هم ارتباط مناسب و وحدت رویه ندارند و گاهی فعالیت های آنها در تناقض با یکدیگر است.

 ايماني خوشخو با ارائه گزارشی به دستاوردهای اين كميسيون اشاره كرد و گفت: توجه به هنرهای سنتی در برابر هنرهای جديد از برنامه های كميسيون بود كه مورد بررسي قرار گرفت و منجر به راه اندازی دانشگاه ايرانی اسلامی استاد محمود فرشچيان شد. درباره موسيقی با همه تاثيرات و اهميتی كه دارد، يك بند مصوب در اسناد بالادستی نداريم و با توجه به اين ضرورت سند موسيقي كشور با نگاه حمايتی و تاييدی برای موسيقی ايرانی با حضور هنرمندان و استادان موسيقی تهيه شده كه منتظر ارائه به شورای عالی است. سند  معماری نیز در دست تهیه و تدوین است و تدوين سند سينما نيز در دستور كار كميسيون هنر و معماری قرار دارد.

رییس کمیسیون هنر و معماری اظهار امیدواری کرد با حمایت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، هنر در جایگاه مهم خودش مطرح شود و زمینه ای فراهم شود تا از ظرفیت های هنر به خوبی استفاده شود.

در این نشست اعضای کمیسیون هنر و معماری نظرات و پیشنهادات خود را درباره مسایل و حوزه های مختلف هنر بیان کردند.

کد خبر 2466391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha